fredag 2 november 2012

Man kan inte alltid lyssna på BVC!

Det är bara att konstatera! BVC rekommenderade ju att smörja lilla E's hela skalp med mildison eftersom hon har lite klåda från och till -Nej tänkte jag! Vi torterar ju redan hennes små kinder med kortison från och till (hjälp! vad kan man göra istället??? hon har atopiskt eksem) och jag vägrar bara att smeta på mer.

Köpte Boragosalva på apoteket för hennes skorv och det blev väl inte så jättemycket bättre på det stora hela men från och till var det riktigt bra men det gick åt hur mycket som helst av denna salva som säljs i en pytteförpackning och som inte alls är särskilt dryg.

Så istället köpte jag ren gurkörtsolja (som ingår i boragosalvan) och blandar den med mandelolja (lika mycket av varje) och detta har jag smörjt hennes hårbotten med varje morgon. Ibland har jag kammat bort lite skorv med en luskam innan och sedan smörjt, då det har varit extra torrt har jag även smörjt med weledas calendula lotion en gång och dagen och detta har verkligen gjort susen. Nu är hon jättefin i hårbotten men jag fortsätter att smörja varje dag ändå ett tag till så att det inte kommer tillbaka!

Tur att man inte alltid lyssnar på BVC säger jag bara! Det finns flera vägar att välja men jag vet att det svåra är att man inte har någon annan att vända sig till direkt, som nu med lilla E's kinder.. Var får jag tag i en hudterapeut som arbetar med naturliga/ekologiska preparat och som förstår bebishud?! Inte helt lätt.. har försökt få kontakt med Emma Granath --> http://emmagranath.se/ som jag tyckte verkade helt rätt för frågan men jag har inte fått något svar tillbaks alls så står fortfarande på ruta 1 och stampar... :(

Några andra förslag??

-Li

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar