söndag 4 november 2012

Göra eget sköljmedel

Idag har jag blandat eget sköljmedel, ättika vatten och några droppar eterisk olja (ylang-ylang hade jag i) läst för ett tag sedan om det på http://www.theepochtimes.com/n2/life/le-laundress-taking-some-tips-from-the-french-37689.html och ville testa. Får se hur det funkar med tvättnötterna. Tvättnötter kan jag varmt rekommendera, funkar skitbra men där får man gärna ha i några droppar eterisk olja med för att tvätten skall dofta lite gott (om man inte kan hänga tvätten ute då) iom att jag har eterisk olja i mitt nya sköljmedel så kanske jag inte behöver använda ytterligare olja.. får testa mig fram! 

Det känns så himla bra att tvätta helt naturligt, bra för lilla dotterns hud (och våran förstås), bra för miljön och för doftkänsliga i vår närhet! Go Natural!!! :)

-Li

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar