måndag 26 november 2012

Ekofrisör - recension

Så var mitt besök hos Ekofrisören avklarat. Tyvärr måste jag säga att gjorde det inget speciellt intryck hos mig. Jag hade ganska höga förväntningar och tänkte mig att frisören skulle prata mycket om det speciella med att vara just en 'eko'frisör och vad som var annorlunda mot en vanlig frisör osv.

Dessvärre var det ganska tyst överhuvudtaget, när hon hade tvättat mitt hår fick jag fråga vad hon använt för schampo och om det var ett naturligt schampo med men fick bara korta svar tillbaka som gjorde klart för mig att frisören i fråga inte verkade särskilt insatt eller intresserad av det naturliga eller ekologiska... Nåja, för att fortsätta på det negativa spåret så blev jag heller inte särskilt nöjd med min klippning, jag fick i princip hitta på en frisyr själv för frisörens förslag var att klippa kortare och klippa upp det lite, när det var gjort såg jag ingen skillnad förutom att det var kortare, visst hade jag bett om att toppa håret hade detta varit acceptabelt men jag kom dit och ville ha en (ny) frisyr och då förväntar jag mig mycket mer..

Dock till Färg och förändrings försvar så misstänker jag att den frisören jag hade inte var den som brukar vara där, förmodligen kanske hon hyrde stolen någon dag i veckan eller så..? Den ordinarie frisören hoppas jag motsvarar förväntningarna som man har när man bokar just en 'eko'frisör istället för en vanlig frisör!

Nåja det var en liten men gullig lokal precis så stor att rymma allt som behövdes, lite kul att sitta där och lyssna på kunderna som kom in i affären med.

Nej nästa gång går jag till min kära Jenni på Bangs for memories, där känner jag att jag verkligen får valuta för pengarna och jag är nästan alltid helnöjd efter jag har varit där! Framför allt är hon grym på frisyrer och en sådan vill jag gärna ha när jag klippt mig :)

Betyg för Färg och Förändrings Ekofrisör: 1½ av 5. (Bangs for memories får 4,5)

-Li

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar